Pozitiv sau negativ?

01:06 / Publicat de ^^ /

Zilele astea am ajuns la destinatii racoroase calare pe rapidele CFR-ului.
Trenurile in general, cele cu compartimente in special, au inceput sa-mi displaca de mult. Asa ca aceasta calatorie (dus-intors) nu a fost decat o confirmare mai soft a faptului ca... exista si o alta romanie.
Nu am aflat cum vecinul de scaun septuagenar, si fan al portului taranesc si-a-nsurat nepoata si cum sora lui Reli ii da copilului sa manance banane imediat ce-si scoate mana din nas. Nu. De data asta am vazut doar, inca o dat,a cat de negativisti suntem. Caci...

O mamica alaturi de fiica sa de 3 ani si ceva calatoreau alaturi. Copila mica fiind, evident necesita atentie si ingrijire. Si cum se gandi mama ca daca fiicei ii fu somn pe autobuz trebuie sa-i fie somn si pe tren (ce ineptie, stie ea mai bine decat corpul copilului) a-ncercat sa o adoarma. Cum? In nici un caz cu povesti sau vorbe persuasive. Mamica noastra a incalecat matura "daca nu-ului" si pe-aici i-a fost calea. "Dormi ca daca nu vine controlorul si te da jos din tren", "dormi ca daca nu nu mai ajungem acasa", dormi ca daca nu... Iar daca fetita ii cerea ceva, mama riposta: "daca dormi, cand te trezesti iti dau ce ai cerut".

Si colac peste pupaza cand au iesit afara si usa de la compartiment s-a stricat (pentru a cata oara) a bagat frica in fetita ca usa s-a stricat din vina ei. Copilul privea temator cum usa se inchide si se deschide singura si bezmetica si mai ca nu plangea. Ce facea ma-sa? Continua... da, vezi, tu ai stricat-o.

WTF?! Pe parintii astia cine ii educa? Oare ce vrem? Copii normali sau convinsi cu frica si astfel stresati sau traumatizati? Intre o bataie si o amenintare sau o panicare nu e o reala diferenta. Toate lasa urme fizice sau psihice!

Si ce simplu era sa adormi fetita. Avea o bluza roz. Puteai sa-i spui ca e printesa si ca prin somn devine printesa adormita. Eventual c-o sa viseze printi sau alte pritese si papusa barbie sau desenul animat la care se uita de obicei. Credeti ca nu se culca urgent? Ce copil nu viseaza? Ce copil nu se agata de o poveste frumoasa, de o speranta?

Dar e mai bine sa te contrezi 3 ore si sa spui lucruri negativiste, ca sigur toti vor avea de castigat! Mai ales cand copilul o s-ajunga stresat si o sa tipe la tine, aparent fara motiv!

*Povestesc astea relativ la articolul citit azi. Cica senatul a adoptat o initiativa legislativa ce obliga posturile de radio si tv sa dea stiri pozitive si negative in proportie egala. Pai mai era nevoie de lege? Nu e normal intr-o societate sanatoasa sa dai cat mai multe stiri pozitive? Caci pe bune, ce castig ca aflu ca Ionel din Adunatura Bihor a mancat otrava, Gigel a facut accident, iar Calul Fiuri s-a impiedicat?

Si ce castig daca ma motivezi cu o stire pozitiva... x a castigat, y a descoperit etc.

Mda, poate ca nu suntem o societate sanatoasa. Da nici nu prea constientizam vreo boala...

Etichete:

2 opinii:

Comment by Omu' legii on 26 iunie 2008 la 12:06

presa s-a infuriat, si-a aratat coltii cand au fost pusi la zid. Dar tot ei "umfla stirile", le dramatizeaza pana la absurd. Tin minte numai titluri de la PROTV (care e campion la asa ceva) : "autostrada iadului" si in realitate era vorba de o zapada de iarna obisnuita etc.

Comment by joe on 26 iunie 2008 la 12:26

Asa e! Parintii sunt dobitoci. Pe strada tot aud uneori oameni zicand "copile...copile...masina!" si apoi ii vad cum ii ia de o aripa si-i scutura furios. Ce dracu e asta? Educatie? Grija si Iubire? Kkt. Tu ai vazut articolul ala pe Realitatea, eu pe ProTv ( http://www.protv.ro/stiri/politic/aberant-senatorii-vor-la-radio-si-tv-50-stiri-bune-50-stiri-rele.html ) si am lasat un comment, si obisnuit sa nu mi se posteze mesaje le-am zis "sa va puna naiba sa nu postati mesajul asta" si le-am zis ca e corecta gandirea asta a Senatorilor, chiar si spre surprinderea mea ca mai au idei, si ca Pro Tv e sursa raului cu ceea ce difuzeaza. Desigur ca nu au postat mesajul si o sa ma tin de avertizarea mea. Vad ca altora le-a postat dar al meu era printre primele asa ca si-au permis crezand ca nu o sa mai fie altii care sa ii atace. Am o presimtire ca ultimul meu articol din blog ii va ataca destul de bine...o sa-mi ia cateva ore sa-l fac, uitati-va mai incolo...

Trimiteți un comentariu