Cum sa scapi de amenzi RATB

10:01 / Publicat de ^^ /

De azi incepem seria articolelor "educative". Probabil ca voi scrie cate unul de fiecare data cand cate un imbecil va aplica prost legea sau va aplica o lege proasta si ma va scoate din sarite, asa cum s-a intamplat in dimineata asta.

Asadar, despre controlorii ratb. M-am urcat azidimineata in 601 de la Drept spre Grozavesti. In mod normal pe ruta aia nu vine nimeni sa te controleze. Azi a venit si ale dracu` ca nici nu erau costumate ca toti cotrolorii sa le poti recunoaste :) Abonamentul meu statea acasa intr-un buzunar. Asa ca atunci cand distinsa doamna m-a rugat sa-i dau legitimatia i-am zis ca e acasa. S-a uitat la geanta mea si-a zis sa-i arat buletinul. Am replicat ca n-am acte. Evident nu m-a crezut si m-a luat cu "ia sa vedem ce ai in geanta". O, da! Asta e buna! Sa-ti arat tie geanta :)) N-ai voie sa ma controlezi! Alte probleme? Daca n-ai buletin mergem la politie, insista ea. Neah, vine politia la mine, n-am nicio obligatie sa merg cu tine nicaieri zic eu. Da ce crezi ca politia se misca dupa fundul tau? Aaa, nu se misca, atunci cobor!

Evident dau sa cobor, a doua pipitza pe post de controlo apare si ea si precum rambo se pune cu fundul pe usa, parca nu stie ca-n regulamentul ratb sprijinirea de geamuri si usi e interzisa! Impreuna formau o masa de carne pe care la nevoie ar fi trebuit s-o despart si sa trec. Am zis sa incep frumos. N-ai voie sa ma sechestrezi, le-am zis. Daca n-ai abonament nu circula. Femeie, esti cretina, abonamentul e acasa! NU AI VOIE SA MA SECHESTREZI, care parte n-o intelegi? Probabil pe niciuna n-o intelegea, motiv pt care foarte frumos le-am lasat sa sprijine usa din spate iar eu m-am deplasat spre cea din mijloc, pe unde am si coborat. So, fara amenda, fara spaga, fara politie. Deci se poate!

Si-acum ca am studiat hotararea Consiliului General care reglementeaza transportul in comun, iata cum poti circula cu autobuzul fara sa iei amenda:

1. Daca ai abonament doar pe o linie, ai voie sa iei orice autobuz care merge pe acelasi traseu. (De exemplu ai abonament pe 336, urca-te linistit si-n 236, si-n 62 cat au traseu comun cu 336 ca nimeni nu-ti poate face nimic!)

2. Controlorii RATB iti pot cere sa te legitimezi, dar daca n-ai buletin la tine sau nu vrei sa-l arati nu te pot lua cu forta nicaieri! Pot apela la politie sau jandarmi ca sa te legitimeze dar doar daca sunt la fata locului. N-ai nicio obligatie de a merge la sectie sau de a astepta sosirea politiei! (oricum politia nu vine nici daca o chemi). Sa te oblige sa ramai in autobuz, in statie, sau sa mergi la sectie se cheama infratiunea de privare de libertate si se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 10 ani.

3. Controlorii RATB n-au voie sa te perchezitioneze! Nu-ti pot cauta in geanta, nu-ti pot cauta in buzunar. Perchezitia nu se poate dispune decat de organele abilitate gen procuror, judecator, organ de cercetare penala!

4. Controlorii RATB n-au voie sa-ti ia buletinul din mana daca n-ai chef sa li-l dai. Se numeste FURT calificat si se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 15 ani!

5. Daca tot ati dat buletinul si v-a facut proces verbal, grija la cum arata! Trebuie sa contina numele si datele voastre din buletin, numele si calitatea controlorului, contraventia savarsita, amenda, semnatura controlorului etc. Controlorii n-or sa va treaca decat numele si prenumele, fara date din buletin. Nu va entuziasmati, pe copia lor de proces verbal trec si datele din buletin. Deci e musai sa platiti, sa nu credeti ca ati scapat!

In concluzie, fiti tare-n gura si nu aratati niciun act ca n-au cum sa va faca nimic! Iar daca ati fost fraieri, l-ati aratat si ati luat amenda, mergeti la avocat si dati-i in judecata! Se poate castiga! Legea lor nu e perfecta nici pe departe!

P.S. Click pentru regulamentul RATB

25 opinii:

Comment by Andrei on 9 aprilie 2009 la 13:33

Si daca e sa vrea sa te duca la politie... nu te duc nicaieri, se razgandesc pe drum (cunosc destule cazuri). Eu de fapt le zic direct in loc de "nu am bilet", "mergem la politie?" si intotdeuna zic nu si ma lasa in pace :)

Comment by joe on 9 aprilie 2009 la 15:38

Nici Militia n-are voie sa-ti retina buletinul...

Anonim on 6 mai 2009 la 18:23

Cred ca esti putin dezinformat. Cel putin o data pe zi vei intalni control pe 601. E paradisul lor. Le place 601 mai mult ca orice ;)

Explica-mi totusi daca am abonament valid, il am acasa si sunt fraier, le dau buletinul si imi dau amenda. Ce pot sa fac apoi?
Merci

bun articol

Comment by ^^ on 9 mai 2009 la 00:15

daca ai abonament, dar nu la tine si-ti fac amenda, am inteles ca poti merge ulterior la sediul lor cu dovada ca ai abonament valabil si sa-ti anuleze astfel amenda.

dar de ce sa risti? nu arata niciun buletin! :)

Anonim on 2 iunie 2009 la 11:53

am luat amenda azi, nu am avut abonamentul la mine. cum pot sa anulez amenda?

Anonim on 2 iunie 2009 la 11:54

pacat ca nu am citit situ-ul inainte :D... de azi chiar ca nu-mi mai fac abonament. 100% e adevarat ce ai scris?:D

Comment by ^^ on 3 iunie 2009 la 01:47

Informatiile postate se regasesc in regulamentul RATB http://www.ratb.ro/index.php?page=legislatie&id_rubrica=1

Cine doreste, sa-l citeasca.

Daca ai luat amenda si aveai abonament valabil acasa, cel mai sigur e sa suni la Biroul de Relatii cu Publicul tel. 021 311 13 98 sau 021 336 56 50/int. 117,120,121

in cel mai rau caz, daca fac figuri ii dai in judecata in 15 zile... detalii aici http://www.ratb.ro/index.php?page=meniu&id_rubrica_meniu=24

Comment by Damir on 26 august 2009 la 20:52

Mie mi-a scanat abonamentul electronic si mi-a zis ca o sa-mi vina acasa 2 mil. :|
Exista posibilatatea acesta avand in vedere ca nu am semnat\primit nimic la mana decat vorbe si amenintari?

Comment by Andrey on 3 noiembrie 2009 la 19:44

Am si eu o intrebare si anume...miam facut abonament pe 313 si 116...as putea spune ca 313 are alta ruta de mers decat 116 daaar eu il iau de la statia x(iti dau un exemplu) si 313 si 116 si ma duc la statia y(un alt exemplu),adica e valid se valideaza decat pe lunigimea traseului sau pe ruta initiala???imi pare rau dee neintelegere daaar....:)

Iri on 3 noiembrie 2009 la 22:55

Da, pe bucata de drum comuna poti circula cu ambele autobuze. Pt ca tu platesti dreptul de a circula pe un anumit traseu, nu dreptul de a circula cu un anumit autobuz.

mda on 26 noiembrie 2009 la 10:52

aseara am fost prins de doi mucosi ca trebuse autobuzul meu de o linie , vai mie, si ma duc la cap de linie ma tot streseaza de amenda bla bla bla , le spun ca nu am bani, nu am buletin si ca ok astept sa vina politia . Abonamentul e tot la ei desigur cand sa mi'l dea deschid portofelul , imi vad permisul de conducere si zic ca vor sa il vada ( da sigur!) il scot il tin in mana sa il vada si mi'l iau din mana :| . Imi dau inapoi abonamentul si incep sa imi ia datele de pe permis ( asta fara sa vina politia fara nimic) apoi imi dau permisul inapoi si imi zic ca o sa primesc amenda acasa. Pot sa imi dea amenda luand datele de pe permis, fara sa fi fost un politist acolo si fara sa imi dea un act ceva sau o foaie de semnat ? Rahatul asta s'a intamplat in Pitesti

Anonim on 11 decembrie 2009 la 18:39

cat mai e amenda la ratb?

Geminai on 16 decembrie 2009 la 13:07

Astazi am urcat pentru o statie in 105. Imediat doua controloare cu gura pe mine si inca cineva sa arat biletul sau abonamentul. Eu stiam ca era o regula care spune ca o statie poti merge fara sa taxezi nici un bilet daca tu esti nemultumit de conditile din mijlocul de transport. Dar oricum am compostat. Am vrut sa cobor la prima si nu m-a lasat (mai aparuse un controlor) care m-a incercuit si au facut baricada la usa. Au inceput sa ridice tonul si sa ameninte asa k le-am raspuns cu aceeasi moneda si le-am spus sa nu mai vb urat si m-au amenintat cu imaginile surprinse de camera de supraveghere din masina. Cel mai mult m-a infuriat faptul k am compostat si nu m-au lasat sa cobor unde am vrut. M-au obligat sa merg pana la cap de linie. As dori sa stiu daca regula aceea care spune ca pot sa nu compostez pentru o statie daca nu imi plac conditile mai este in vigoare.

Anonim on 15 ianuarie 2010 la 11:59

Buna, si eu am mers o statie cu 105 si nu am validat cardul. Le-am arata buletinul pentru a face dovada ca e cardul meu dar nu am semnat nici un proces verbal si nu mi-au dat pe loc nici o constatare sau altceva. Au zis ca-mi trimit prin posta amenda.

Anonim on 9 februarie 2010 la 19:26

Yes exactly, in some moments I can say that I acquiesce in with you, but you may be inasmuch as other options.
to the article there is stationary a without question as you did in the decrease efflux of this solicitation www.google.com/ie?as_q=animation workshop 2.0a.20 ?
I noticed the utter you have not used. Or you use the black methods of inspiriting of the resource. I possess a week and do necheg

Anonim on 20 mai 2010 la 21:13

Sunt ofitzer de politie in cadrul sectiei 6 din iasi. Ce a scris doamna/domnisoara ... a scris bine si are 100% dreptate. Dar mai adaug eu deasemeni o idee f buna. Fiti atenti:
IN CAZ CA TOTUSI AJUNGETI LA POLITIE SAU ESTE O PATRULA DE COMUNITARI PE STRADA, SI CONTROLORII AUTOBUZELOR SOLICITA IDENTIFICAREA DUMNEAVOSTRA AVETI DREPT DE A STABILI CA DATELE DUMNEAVOSTRA SA FIE CONFIDENTIALE.

Comment by ANONIM07 on 17 iunie 2010 la 18:52

Am patit si eu acelasi lucru.M-am urcat intr-un mijloc de transport,am vrut sa compostez biletul,nu am reusit.A venit controlorul,mi-a cerut biletul,necompostat desigur pt ca nu reusisem,mi-a luat datele si ma intreaba "Aveti pe cineva la noi?".Eu i-am raspuns nu...Am dat datele si imi spune "Ce coincidenta...avem un sef mare la noi care are acelasi nume!!"Sa inteleg ca celor care au neamuri printre cei care lucreaza la ei,se iarta??Bataie de joc!!

Anonim on 26 ianuarie 2011 la 15:58

Beautiful underwear place to
buy Calvin Klein at incredible price.
Please visit http://www.chilotick.com. Ship all over the world !

Anonim on 28 februarie 2011 la 11:00

M-A PRINS CONTROLORII ASTAZI IN MASINA 122 SI CAND S-A SCANEZI ABUNAMENTUL MU MA LASAT LA BLOCAT IMEDIAT MA-M URCAT ODATA CU EI MA VAZUT IA-M DAT ABUNAMENTUL SI EL A ZIS SA-I DAU BULETINUL SI NU AM VRUT DE CE SA-L DAU CAND AM FOST IN REGULA SI ATUNCEA MI-A LUAT ABUNAMENTUL SI A RAMAS LA EI INTREBAREA ESTE ARE DREPTUL SA FACA ASA CEVA

Anonim on 19 aprilie 2011 la 15:36

deci iti multumesc enorm pentru acesti articol. dupa ce mi-am luat amenda m-am gandit si eu sa vad regulamentul. faza cu sprijinitul de usa am experimentat-o si eu doar ca cu un controlor libidinos care isi baga burta in fata mea, blocand usa. mersi mult inca o data, nu o sa se mai intample :)))

Anonim on 23 aprilie 2014 la 20:40

NU ! Am fost idiot ca le'am dat buletinu' :|

Anonim on 6 ianuarie 2015 la 09:31

am facut o pagina facebook pe tema asta si mi-am permis sa te citez. check it out ! like and share

Anonim on 6 ianuarie 2015 la 09:32

si linkul de la pagina :) https://www.facebook.com/pages/Scapa-de-amenda-RATB/1529939553957749?ref=tn_tnmn

Anonim on 15 februarie 2016 la 16:25

Buna! Am si eu o intrebare. Azi cand mergema la scoala am nimerit control. Am scos abonamentul si am aflat ca era expirat de doua zile. Mi-au cerut buletinul dar nu-l aveam, chiar nu il iau dupa mine la scoala. Am coborat si nu mi-au facut chitanta, nimic, nici o semnatura nu mi-au cerut dar in schimb au refuzat sa-mi inapoieze abonamentul si mi-ai cerut sa merg in statia de la depou gara pana la 13:30 ca altfel se face 100 de lei. Sincer nu am nici o problema in a plati cei 45 de lei in cele 48 de ore cum se procedeaza in mod normal dar totusi nu inteleg ce s-a intamplat. Au dreptul sa-mi confiste abonamentul in cazul in caew nu este valid? Mi-au facu proces verbal cu datele de pe abonament? (mentionez ca intre timp mi-am schimbat domiciliul, abonamentul fiind de acum vreo 2-3 ani). Si daca da cum ar trebui eu sa o achit in 48 de ore fara chitanta? (asta s-a intampalt in iasi unde este RATP der prespun ca regulile sunt cam aceleasi). Mentionez ca nu m-am dus dupa abonament.

Anonim on 3 decembrie 2016 la 10:30

Buna cum pot sal dau in judecata ca ma verificat in geanta fara voie? Ma obligat sai arat citu bani am ca sai dau 50 lei amenda lor.

Trimiteți un comentariu