Lectii de time management

00:06 / Publicat de ^^ /

Cu totii avem un job ce-ncepe pe la 9 si se termina pe la 6-7. Dar cati reusim sa plecam la sfarsitul programului? Cati reusim sa terminam toate taskurile in cele 8 ore de munca? Si cati nu ramanem peste program injurand seful si sistemul si pe colegul ala care "uite ba, frate iar a plecat inainte tuturor"?

Injuram si plecam nervosi acasa la o ora la care "aia norocosi" au terminat deja de vazut primul film si a doua zi dimineata ne trezim mai nervosi ca "iar tre sa pierdem ziua la jobul ala infect" si drept razbunare venim la birou unde alegem sa ne bagam picioarele: bem o cafea, fumam o tigara, citim un banc, povestim o poanta ca oricum o sa stam toata ziua pe baricade...

Ne apucam pe la un 10 cu sila de treaba, mai bem o gura de cafea, mai citim o data mailurile, si ne alegem taskurile cele mai usoare, ocolind gratios taskul important... pe la ora mesei ne dam seama ca n-am facut mai nimic si ca va trebui sa ramanem peste program, motiv pentru care ne bagam iar picioarele... mancam, povestim & co... pana ni se face lene de atata stat.

Atunci o luam din loc, tastam ca nebunii, urlam ca n-avem aia, n-avem ailalta si in jur de 6-7 in timp ce-i uram un "pa" printre dinti aluia care iar a reusit sa termine in timp, asudam si tragem din greu sa putem pleca pe la un 8.

Apoi ne intrebam unde am gresit si de ce nu se platesc orele suplimentare.

Eu sincer, ca patron, as incepe prin a plati un curs de time management... Caci esenta sta-n organizare...

Uite, incearca sa respecti doar 4 reguli. S-ar putea sa ramai uimit ca vei temina munca in timp!

1. Incepe ziua cu taskul cel mai important. Chiar daca e greu, chiar daca e nashpa, rezolva-l primul! Dimineata ai cea mai multa energie si doar n-ai vrea s-o cheltui pe taskuri neimportante! In plus, tot amanand, cheful n-o sa-ti vina niciodata!

2. Fa ceea ce e important, nu ceea ce e urgent! Cu ce te ajuta sa rezolvi o sarcina urgenta, daca oricum nu e atat de importanta? Si apoi, marirea de salariu se acorda pentru rezolvarea lucrurilor importante, nu pentru nimicurile urgente. Pe astea oricine poate sa le rezolve!

3. Renunta la obiceiurile care te tin in loc! Niciodata n-o sa ai timp pentru toate. Lasa cafeaua, lasa taclaua, lasa mess-ul, fa-ti treaba, daca vrei sa termini in timp. O sueta dupa program, intr-un bar e mult mai relaxanta decat una pe marginea biroului, stresat sa nu vina seful!

4. Fa-ti un to do list real! Si scrie-l pe o singura hartie! Nu incerca sa tii 2 taskuri in post-it-uri pe birou, alte 2 in mail si inca unul in minte. Srie totul pe o singura foaie. Vazand toate taskurile puse in ordine, vei fi altfel capabil sa le prioritizezi si sa le rezolvi!


Incepe cu regulile astea. Nu e nimeni vinovat ca tu pierzi timpul!

*Despre time management, in mai multe cuvinte, gasesti scris aici si aici.

Reblog this post [with Zemanta]

Etichete: , , ,

2 opinii:

Anonim on 28 februarie 2009 la 01:09

Am vrut de mult sa-ti trimit un "comment"/comentariu (ca suntem romani desi putin mai mult americanizati ....se vede mai jos :))) sau macar cate o data cand suntem apreciati o spunem in gura mare.....e foarte adevarat cam tot ce e scris despre time management. Am facut si eu la facultate "Managementul Proiectelor" caci la noi la informaticieni asa se numea :))
am luat 10 sau 9 nu mai stiu
......am facut impartirea unui proiect in taskuri.....si fiecare task avea mai multe subtaskuri....
dar sa fim seriosi....teoria e teorie si practica ne omoara :))) nu?.....desi la fiecare task am calculat si o eroare ....in zile caci sau ore .....dar am si eu o intrebare "CE se intampla cand esti spus sa apreciezi in zile/ore o lucrare despre care nu prea sti? cum te descurci?.....exista o carte care iti spune cum sa apreciezi corect?.....daca da
spuneti-mi sunt prima care as cumpara-o oricat ar costa. Si atunci? cred ca ramane sa invatam gresind....cu pasi marunti sa ne respectam pe noi organizandu-me cat ma bine.

Comment by joe on 1 martie 2009 la 15:35

citisem si eu asta in revista Bizcampus, cum fac rost de niste bani imi fac un abonament de ala pe an

Trimiteți un comentariu